Saturday, September 12, 2009

tak tercapai akalku..~~

ade sorg hamba Allah ni cter mslh dia..

hamba Allah: do u have some time for me??
prob solver: yeah...sure..
hamba Allah: aku dh x tau nk cri sape lg..ake rase kau sorg je leh bantu aku..
prob solver: x yah la ckp camtu..ade lg yg bleh tlg kau..kau je yg x sdar..anyway,pe yg kau nk cter tu??
hamba Allah: ehm..aku btl2 buntu ni..aku x bleh concentrate la bila fikir psl ni..
prob solver: ish..truk sgt ke mslh kau tu???
hamba Allah: itu la psl..truk jgk la...
prob solver: so,what is that??cter la..
hamba Allah: kau rase amir tu setia x dgn aku??
prob solver: la ilaha ilallah..aku ingt pe td..tu je..
hamba Allah: kau x fham perasaan aku..aku btl2 sygkn dia ni..aku sanggup tunggu dia smpai bila2..kami dh x contact 3 bulan dh ni..takkan dia dh lupa aku?? ataupn dia dh ada org lain..
prob solver: kau x patut ckp camtu..mesti la ada sbb kenapa dia buat camtu..
hamba Allah: aku bkn nk sangka buruk..tp,dlu masa dia ckp nk kurgkn msj dgn aku tu pn aku dh rasa smcam..seolah2 dia dh ada org lain..bila aku tanya,dia ckp dia x de org lain..cuma dia x nak kami t'lalu asyik sampai t'lupa perkara yg lbih penting..dia ckp dia akn contact dgn aku bila dia free..tp smpai skrg x de pn..takkan la sibuk camtu skli..lagi satu,dia ckp klu kami buat camni aku akn belajar sesuatu..aku x faham ape yg dia ckp..bila aku tanya,dia ckp satu hari nnt aku akn faham..pening la bila aku fikir psl ni..
prob solver: kau dgr ape yg aku nk ckp ni..kau sepatutnya b'syukur bila dia buat camtu..
hamba Allah: huh??b'syukur kau kata??pe yg kau ckp ni??
prob solver: dgr la dulu pe yg aku nk ckp ni..kau sepatutnya b'syukur sbb dia tahu menilai ape yg t'baik utk korg b'dua..kau sedar x ada p'kara yg lbih penting daripada p'hubungan korg..dia sebenarnya nak yg t'baik utk korg..
hamba Allah: t'baik ape klu sampai x contact aku langsung..merenggangkan lg ada la..
prob solver: sebelum tu aku nak tanya..kenapa kau syg sgt dengan dia??
hamba Allah: err..aku syg dia sbb aku yakin dia jodoh aku..dan aku yakin dia boleh bimbing aku ke jalan Allah..
prob solver: that's the point..sbb kau yakin dia boleh bimbing kau ke jalan yg Allah redhai..kau sepatutnya percayakan dia..kau sendiri tahu kn,perempuan yg baik utk lelaki yg baik..kita selalu mengharapkan lelaki yg baik..tapi kita dh cukup baik ke utk dambakan lelaki yg baik??cuba kau tanya diri kau tu..muhasabah diri balik..lelaki yg baik tu lelaki yg mencintai Allah dan klu kau nk lelaki yg camtu kau pn wajib cintakan Allah dulu..klu nk mendapatkan keredaan Allah sepatutnya kau x membelakangkan Allah dlm soal ni..mintak la petunjuk dari Dia..aku pun yakin yg kau th cinta Allah x pernah mengecewakan..yakin la dgn Allah..Allah th ape yg t'baik utk hambaNya..b'doa la kepada Allah,klu btl amir tu bkn utk kau mintak d'jauhkan..klu amir tu mmg jodoh kau mintak la supaya hubungan korg sentiasa d'pelihara..cinta tu x salah..tp memuja cinta tu yg salah..tahan la hati tu dulu,klu btl kau rindu amir,mintak la dengan Allah supaya rindu tu x mengatasi rindu kau terhadapNya..kau tentu faham bukan??
hamba Allah: Astaghfirullahalazim..ape nk jadi dgn aku ni??teruk kn aku ni..
prob solver: janganlah salahkn diri sendiri..ada hikmah semua ni..istighfar la selalu..sekarang aku yakin kau tentu dah belajar sesuatu..actually,it's not that bad..as long as you put your trust in Allah..soal jodoh biar Allah yang tentukan..a'uzubillahiminsyaitanirrajim..boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu,padahal itu baik bagimu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu,padahal itu tidak baik bagimu..Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui..surah al-Baqarah ayat 216..
hamba Allah: terima kasih banyak2..kau banyak menyedarkan aku..semoga Allah yg membalasnya..yes,put our trust in Allah..

1 comment:

  1. sangat setuju..
    Alhamdulillah..

    saalm awak..
    thanks ye follow my blog..
    awaknye blogpun menarik..
    saya follow jugak la~

    ReplyDelete